آمل .
شنبه تا پنجشنبه از 8 تا 21
دوشنبه, 18 اردیبهشت 1402

تاریخچه دیفرانسیل خودرو

دیفرانسیل چیست ؟

در مفهوم به سیستمی از چرخ دنده های مستقر در یک محور که امکان چرخش مستقل از یکدیگر را فراهم می کنند ، گفته می شود . دیفرانسیل بخشی از دستگاه انتقال نیرو است . نیروی محرکه تولید شده توسط یک موتور از طریق انواع دنده های مورب به لاستیک ها منتقل می شود . این ساز و کار اجازه می دهد چرخ های محرک سرعت چرخش متفاوتی داشته باشند .

 

 

تاریخچه

دیفرانسیل یک اختراع باستانی است ، اولین نمونه شناخته شده استفاده از آن در چین در طول هزاره ۱ قبل از میلاد ثبت شده است ؛ اگر چه اختراع آن مدت ها قبل از اختراع خودرو بود . در زمانه ای که که  گاری ها ، واگن ها و ارابه ها از همان مشکل لیز خوردن یا کشیدن یک چرخ هنگام پیچیدن، افزایش سایش و آسیب رساندن به جاده ها رنج می بردند . ظهور وسایل نقلیه ای که به جای کشیدن آنها به وسیله ی اسب ، از چرخ هایی در جلو و عقب برای حرکت کردن کمک می گیرند ، مسئله جدیدی را ایجاد می کند :

چگونه می توان نیرو را به هر دو چرخ منتقل کرد به طوری که هر کدام مستقل از دیگری بچرخند؟

دیفرانسیل اتومبیل توسط مهندس فرانسوی “ Onesiphore Pecqueur ” در سال ۱۸۲۵ اختراع شد . مکانیزمی که وی ایجاد کرد در سطوح خشک به خوبی کار می کرد ، اما در شرایط یخبندان یا جاده مرطوب بی اثر بود. بنابراین به تغییرات و پیشرفت زیای نیاز داشت .

پس از آن دیفرانسیل های پیشرفته تری توسط مهندس مشهور اتومبیل سازی اتریش-آلمانی “ فردیناند پورشه ” معرفی شد ، که مکانیسم آن را به طور قابل توجهی ارتقا داد . این کار برای او سه سال تحقیق ، آزمایش و دستکاری طول کشید تا در نهایت یک دیفرانسیل بدون دنده تولید کرد ؛ اولین دیفرانسیل قفل اتوماتیک حساس به سرعت .

اولین اتومبیل های تولید شده به راحتی هر محور مستقل فقط یک چرخ را می چرخاند . این طراحی کاملاً ایده آل نبود زیرا بدان معنی بود که چرخ ها از توان کافی برخوردار نیستند و با مشکلات مکرر چسبندگی در سطوح نا هموار رو به رو می شوند . سرانجام این امر منجر به توسعه دیفرانسیل و تولید انواع مختلف برای غلبه بر شرایط  پیچیده تر رانندگی شد .

برای ثبت درخواست و یا مشاوره رایگان تماس بگیرید و یا درخواست مشاوره ثبت کنید تا متخصصان دیفرانسیل تهرانی با شما تماس بگیرند .

گروه دیفرانسیل تهرانی در مازندران  با در اختیار داشتن نیروی آموزش‌ دیده و مجرب در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت اقدام به ارائه خدمات پخش ، فروش و تعمیر انواع دیفرانسیل خودرو نموده است . دیگر نگران انتخاب فرد متخصص نباشید .

شماره تماس : 09123219617

تاریخچه دیفرانسیل خودرو تاریخچه دیفرانسیل خودرو