آمل .
شنبه تا پنجشنبه از 8 تا 21
دوشنبه, 18 اردیبهشت 1402

اجزا تشکیل دهنده دیفرانسیل چیست ؟

دیفرانسیل چرخ دنده یا حلقه چرخ  Ring Gear or Crown Wheel

پونیون سیاره ای  Planet Pinion

شفت درایو Drive Shaft

پونیون اریب Bevel Pinion

نیم شفت Half Shafts

چرخ دنده های خورشیدی Sun Gears

قفس حلقه ای Ring Cag        

کراس پین Cross Pin

 

 

چرخ دنده حلقه ای یا تاج چرخ

Ring Gear  نیرو را به  Planet Pinions ، Sun Gears  و در نهایت به نیمه شافت منتقل می کند تا از این نیرو برای راندن چرخ ها استفاده شود .

پینیون سیاره ای/عنکبوتی

معمولا دو و در بعضی موارد چهار عدد پینیون سیاره ای روبروی هم قرار می گیرند و با چرخ دنده های خورشیدی مش می شوند  تا نیرو را از طریق نیم شافت به چرخ های عقب منتقل کنند . چرخ دنده عنکبوت قادر به چرخش مستقل است و تغییرات سرعت را در صورت لزوم به دو چرخ می دهد . چرخ دنده های عنکبوتی دو نوع چرخش را ایجاد می کند ، آنها میتوانند به دور چرخ دنده خورشیدی و همچنین خول محور خود بچرخند ونوع چرخش آنها به شرایط بستگی دارد .

آنها معمولاً در یک مجموعه دو تا چهار چرخ دنده ای یافت می شوند که با چرخ دنده های کناری مش می شوند و آنها را می رانند . انتقال چرخش از چرخ دنده عنکبوتی به دو چرخ دنده کناری ، سرعت های مختلفی را برای دو چرخ فراهم می کند . اگر چرخ دنده های عنکبوتی به درستی نصب نشده باشند یکی چرخ ها کشیده می شوند و عقب ماشین را از مسیر منحرف می کنند .

چرخ دنده خورشیدی / کناری

دو چرخ دنده خورشیدی برای دیفرانسیل استفاده می شود که در مقابل یکدیگر هستند و این چرخ دنده های خورشیدی برای هدایت نیرو ، به نیمه شافت متصل می شوند .

شفت درایو

نیرو از گیربکس به شفت درایو منتقل می شود و بدین ترتیب به پینیون  اریب ارسال می شود .

پینیون اریب

چرخ دنده های مورب اجزای انتقال نیرو هستند که اساساً برای تغییر جهت چرخش شفت و کاهش سرعت و افزایش گشتاور بین شفت های چرخش غیر موازی استفاده می شوند . از آنها در شفت هایی با محورهای متقاطع و در موارد خاص در شفت هایی که محورهای آنها تلاقی ندارد استفاده می شود . وظیفه ی  پینیون اریب یا drive  pinion ، انتقال نیرو از شفت درایو  برای هدایت چرخ دنده خورشیدی است .

نیم شافت

 دو چرخ عقب را خودرو را نمی توان با یک شفت به هم متصل کرد بنا براین از نیم شفت برای اتصال دو چرخ عقب در خودرو استفاده می شود و چرخ دنده حلقه ای  در چرخش نیمه شافت آزاد است . این نیم شفت ها به هر یک از چرخ دنده های خورشیدی متصل هستند .

قفس حلقه ای

 Ring Cag به چرخ دنده ی حلقه ای متصل شده است و یک مجموعه شامل چرخ دنده ی حلقه ای و چرخ دنده های عنکبونی را در بر می گیرد .

صلیب پین

کراس پین برای اتصال دو پینیون سیاره ای در مقابل یکدیگر استفاده می شود تا بتواند در مش مناسب با چرخ دنده های خورشیدی قرار داشته باشد و گشتاور به طور مساوی بر روی چرخ های عقب تقسیم شود .

برای ثبت درخواست و یا مشاوره رایگان تماس بگیرید و یا درخواست مشاوره ثبت کنید تا متخصصان دیفرانسیل تهرانی با شما تماس بگیرند .

گروه دیفرانسیل تهرانی در مازندران با در اختیار داشتن نیروی آموزش‌ دیده و مجرب در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت اقدام به ارائه خدمات پخش ، فروش و تعمیر انواع دیفرانسیل خودرو نموده است . دیگر نگران انتخاب فرد متخصص نباشید .

شماره تماس : 09123219617 

اجزا تشکیل دهنده دیفرانسیل چیست ؟ اجزا تشکیل دهنده دیفرانسیل چیست ؟