آمل .
شنبه تا پنجشنبه از 8 تا 21
دوشنبه, 18 اردیبهشت 1402

وظیفه ی دیفرانسیل خودرو چیست؟

عملکردهای اصلی انجام شده توسط سیستم دیفرانسیل عبارتند از:

گشتاور تولید شده توسط جعبه دنده را قبل از اینکه  به محورهای عقب منتقل شود ، کنترل می کند .

جهت محور چرخش نیرو را تا ۹۰ درجه تغییر می دهد یعنی از جهت طولی به جهت عرضی تبدیل می کند .

نیرو را به طور مساوی در هر دو محور محرک عقب در هنگامی که در مسیر مستقیم رانندگی می کنیم ، تقسیم می کند .

توزیع کننده ی نیرو بر حسب نیاز به محورهای محرک در حین چرخش است ؛ یعنی چرخش های بیشتری برای چرخ خارجی در مقایسه با چرخ داخلی فراهم می کند .

 


این وظایف چگونه عملی می شود ؟

در ابتدا نیرو از شافت محرک موتور به چرخ دنده محرک انتقال می یابد ، از آنجایی ک چرخ دنده ی محرک و چرخ دنده ی حلقه ای به یکدیگر پیچ خورده است ، قدرت به چرخ دنده ی حلقه ای می رود . مشابه قبل چرخ دنده عنکبوت به چرخ دنده حلقه ای متصل می شود ، بنابراین گشتاور به آن منتقل می شود . سرانجام از چرخ دنده ی عنکبوتی ، نیرو به هر دو چرخ دنده کناری منتقل می شود تا از طریق نیم شفت ها به چرخ ها برسد .

هنگامی که اتومبیل در خط مستقیم حرکت می کند چرخ دنده های عنکبوتی فقط به دور دنده خورشید می چرخند و هر دو چرخ با یک سرعت می چرخند . چنین وضعیتی بدنه دیفرانسیل با چرخ دنده حلقه ای و چرخ دنده های عنکبوتی به یک مکانیسم یکپارچه تبدیل می شود ( یعنی چرخ دنده های عنکبوتی حول محور خود نمی چرخند زیرا در چرخ چپ و راست با یک سرعت می چرخند) .

برای ثبت درخواست و یا مشاوره رایگان تماس بگیرید و یا درخواست مشاوره ثبت کنید تا متخصصان دیفرانسیل تهرانی با شما تماس بگیرند .

گروه دیفرانسیل تهرانی در مازندران با در اختیار داشتن نیروی آموزش‌ دیده و مجرب در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت اقدام به ارائه خدمات پخش ، فروش و تعمیر انواع دیفرانسیل خودرو نموده است . دیگر نگران انتخاب فرد متخصص نباشید .

شماره تماس : 09123219617

وظیفه ی دیفرانسیل خودرو چیست؟ وظیفه ی دیفرانسیل خودرو چیست؟